Upredenica Daiwa J-braid X8

Ovaj teks izazvat će rasprave i kontroverze… Puno Vas se neće sa njime složiti i to je u redu….jer ja samo zapisujem vlastita zapažanja koja ne moraju biti točna… Da se odmah na početku razumijemo, koristio sam do sad (i još koristim) hrpu upredenica/špagi, počevši od dobrog starog pink Fireline-a, Whiplasha, Rapale Titanium, B.A.S.F.-a, Savagear Adrenaline-a, WFT-a, pa Power Pro, koji je još moj glavni adut u slatkovodnom ribolovu… Nakon toga su došli japanski brandovi…Unitica, Gosen, Varivas, Sunline, YGK… Sve te špage imaju svoje prednosti i mane i za sve vrijedi ona stara, koliko para toliko muzike. Savršena ne postoji! Nisam otkrio toplu vodu, ali morao sam to reći…

Daiwina low budget upredenica od pojave na našem tržištu našla se na puno špula morskih i slatkovodnih varaličara. Je li razlog tome pristupačna cijena (oko 200-njak kuna za 300 metara) ili su svi samo htjeli isprobati nešto novo, ne bih znao. Nisam niti ja mogao odoljeti istoj (čitaj cijeni), pa sam kupio i isprobao sve debljine osam nitne upredenice (jer postoji i 4 nitna), od 0.6 PE do 2.0 PE, naravno ne odjedanput.

Kod nas (u Kapitalcu) se je pojavila u tri boje, multicolor, dark green i chartreuse. Meni osobno zbilja nebitno. Koliko sam imao pročitati na društvenim mrežama i forumima, a i u razgovoru sa drugim ribolovcima, jedni je kude, drugi hvale…klasika. Ne povodim se često za tim i volim sam isprobati i donjeti sud. Ipak, nisam imao neka prevelika očekivanja (toliko o tome da mediji ne vrše utjecaj na nas), no na kraju balade, mogu reći da sam ostao pozitivno iznenađen. Upredenica je okrugla (možda je bolje reći, nije plosnata),  mekana, ne pije vodu, bar ne kao neki stariji modeli Rapale ili B.A.S.F.-a i solidna je u svim uvjetima. Malo je deblja nego što se deklarira (na oko vidljivo, kad je usporedimo sa nekim skupljim japanskim upredenicama iste navedene debljine).  Također i nosivost na čvoru je malo manja od onog što piše. Mane sa kojima ste već davno svi upoznati, pogotovo ako koristite upredenice američkih proizvođača. No neka se tehničkim detaljima bave tehnički potkovaniji kolege, ionako  sve podatke imate na webu, samo treba pokrenuti google.

811o-CzgnbL._SY355_

J-braid sa špule silazi glatko, baca se lijepo, nema petljanja, bar ih ja nisam imao niti kad sam bacao u vjetar, niti kad sam češće mijenjao lagane i teške varalice (možda zbog toga jer koristim Daiwa role, haha). Upredenice od 0.6 PE do 1.0 PE koristio sam za ribolov pastrve, klena, mrene i bolena, dok sam 1.2 PE do 2.0 PE koristio uglavnom protiv morskih predatora. Nosivost na čvoru je, kao što sam napisao, malo manja od deklarirane, a najviše nosi klasičan palomar čvor. Osobno nikad ne vežem kopču direktno na špagu, već koristim predvez od fluorokarbona (obavezno novi predvez za svaki ribolov) koji spajam sa špagom FG čvorom. J -braid mi nikad nije puknuo na čvoru. Na početku sezone kupim 300 ili 150 metara (zavisi od kapaciteta špule role), negdje u pola sezone ju okrenem i na kraju je bacim i kupujem novu. Nisam siguran postoji li i jedna špaga koju more ne uništi kroz sezonu i pol, pa makar je tuširali poslije svake upotrebe i špricali kojekakvim zaštitinim sredstvima. Ja jednostavno izgubim povjerenje i bolje se osjećam kad imam nov(ij)u špagu na špuli, jer kasno je plakati kad riba života ode radi „trule“ špage. U zimskim uvjetima, kad se voda ledi na vodilicama i špaga se skruti, treba obratiti pozornost i spustiti ponekad špicu štapa u more (rijeku), pustiti da se odledi vršna vodilica. Silikonski premazi na vodilicama vam također olakšavaju ribolov. Jedina veća mana J-braida, koju moram spomenuti je uvrtanje. Naime, ista ga ne podnosi, pa ako češće lovite leptirastim varalicama, žlicama ili jigovima na moru (vrijedi i za kastmaster na rijeci), ne preporučam vam tu špagu, čak niti ako upotrebljavate vrtilicu. Poslije jednog ribolova bolena na Savi kastmasterom, J-braid 1.2 PE je sama sebe svezala (nekom čarolijom valjda), u hrpu čvorića i pucala kod kontre, na ribi i u zabacu. Doslovno sam podivljao gubeći ribe i varalice. Mislio sam da sam naletio na lošu špulu u dućanu, dok nisam skužio da je špaga sva “sfrkana” i onda mi je proradila žaruljica. Bacio sam dobrih 60 metara špage, podmotao najlon i još je sad koristim. Događa se to i kod drugih upredenica, ali ne u tolikom omjeru. Rezime cijele priče, po mom skromnom mišljenju, Daiwa J-braid 8X je jedna solidna upredenica, povoljna cijenom i trebala bi zadovoljiti početnika, ali i zahtjevnijeg korisnika, pa joj dajte priliku, ako još niste. Razliku novaca koji Vam ostane stignete negdje drugdje potrošiti, siguran sam. Kod mene se udomaćila i dok me opako ne razočara, koristiti ću je. Picajzlama ne preporučujem, oni ionako svemu nađu manu, haha.