Savage Gear „Salt“ – morski program

3D Line Thru Sand Eel

Savage Gear ne prestaje sa pozitivnim iznenađenjima! Ove godine izašla je 3D Line Thru Sand Eel, u tri veličine, 12, 15 i 17,5 cm te u tri težine, 19, 27 i 40 gr. Boje su pogođene baš onako kako treba… Varalice su namijenjene za ribolov morske pastrve, ali čim sam imao priliku vidjeti ih uživo, znao sam da će biti hit za strijelku na našem plavom Jadranu. Naravno, kupio sam sve veličine u par boja i ubrzo dokazao kako sam u pravu. Lete fantastično, dok na terenu na kojem lovim najbolje rade i love kad se vode skipping metodom. Na moru često sa obale lovimo dugačkim štapovima, jer riba radi uvijek van dometa, pa koji metar više donosi i ribu više…to pišem zato, jer je dugačkim štapom teško voditi površinsku varalicu (zaru ili iglicu) „ispravno“ odnosno WTD (walk the dog) tehnikom, osim ako se ne nalazimo na nekoj stijeni visokoj tri metra. Varalici udahnjujemo život tako da kombiniramo namatanje rolom i cimanje vrha štapa prema gore, što varalicu natjera da skakuće po površini mora kao kad bacamo kamen za „žabicu“. E to je skipping! Ima sličnosti sa skippingom koji upotrebljavaju bass ribolovci kad žele baciti varalicu pod neki ponton ili podlokanu obalu, samo što u tom slučaju oni bacaju varalicu od sebe, a mi privlačimo varalicu prema sebi. Lakše za izvesti nego opisati, vjerujte.

sand eel 40g

Da se vratimo na temu i našu Sand Eel imitaciju jegulje. Strijelke ju obožavaju. Posebno dobra mi se pokazala najmanja varijanta od 12 cm, jer na mom terenu, ribe su primale male varalice (hranile su se gavunima kojih je bilo ekstremno puno), a silueta male 12 cm jeguljice, upravo je predstavljala malu ribicu u paničnom bijegu. Prvi dan ribolova, moj mali Savić bio je tako izgreban kao da je prošao kroz mlin, zubi strijelke stvarno nemaju milosti. Bilo bi sjajno kad bi se dodatno zaštitila površina varalice, jer bi dekor ostao duže vidljiv. Sand Eel dolazi sa dvije udice u paketu, jednokukom i trokukom, koje se montiraju na sajlu ili žicu te sa plastičnim perlama za zaštitu čvora. Perlice reflektiraju svjetlost, pa je to dodatna pogodnost i dobar atrakant. Ne znam tko je proizvođač udica za Savagear, no ove koje dolaze u paketu nisu predviđene za morski ribolov, udice jesu jake i oštre no relativno brzo korodiraju. To ne smatram nekim naročitim problemom, jer udice je najlakše promijeniti. Cijena varke vrlo je pristupačna, mislim da je pedesetak kuna više nego povoljno za ono što dobijete. 3D Line Thru Sand Eel ima samo jednu „manu“, a to je njezina plovnost, odnosno ne  plovnost. Za noćnu prezentaciju ili kad treba odraditi pauzu nije previše upotrebljiva, no tu dolazimo do sljedećeg iznenađenja…

Savagear Surf Walker

Ove godine posjetio sam najveći sajam ribolovne u Europi, EFTTEX u Budimpešti i na Savage Gearovom štandu, koji je bio jedan od najvećih, naletio sam na novitet koji me je na prvu oduševio. Plivajuća jeguljica ili iglica od 18 cm i cca 30gr težine, Surf Walker, kako ga oni zovu, koji leži na površini vode cijelim tijelom, jednostavno digao mi je doslovno sve dlake na tijelu. Izgled, oblik, težina, balans, boja, plovnost i dužina, ma sve ono što sam trebao u jednoj varci. Jedino me malo plašio položaj otežanja koji je postavljen bliže sredini, mislio sam da će se prilikom zabaca vrtjeti u zraku te će se tako skraćivati domet varalice, no razumio sam da su ga morali tako postaviti zbog „ležanja“ cijelog tijela na površini. Naravno, žicao sam njihovog glavnog razvojnog menagera Madsa Grosella da mi ustupi par testnih primjeraka, što je on sa zadovoljstvom i učinio. Vjerojatno nije mogao odbiti, vidjevši sjaj u mojim očima i nakostriješenje ruke, haha… Jedva sam dočekao povratak kući da isprobam kako varka leti na suho. Zato, ako ste vidjeli kako neki tip baca plastičnu igračku na livadi usred Hrv. Zagorja, to sam vam bio ja. 😉

surf walkeri

Moj klasični pribor za strijelke, štap 2.70m sa upredenicom od 2PE katalputirao je Walkera preko 60 metara, bez da sam bacio punom snagom. Varka je letjela mirno i pravocrtno, poput pikado strelice, nikakvog okretanja nije bilo. To je to….oduševljeno sam čekao more. U doslovno prvom zabacu  kod kombinacije classic walk the dog i skipping vođenja, strijelka je opalila varku takvom žestinom, da je ova odletjela metar u zrak, a čim je ponovno dotakla more, pokupila ju je i dobro se zakvačila. Prvi zabac, doslovno! Nakon toga, palo je na nju još par riba. Meni više dokazivanja ne treba, tko želi može je vidjeti u mojoj kutiji, lijepo izgrebanu od zubiju. Čuvam je i vadim samo za blagdane, što se kaže. Varka super reagira na sve načine vođenja, leti u vjetar i podnosi valove bez problema. Koliko znam radit će se u floating i sinking varijanti u dvije veličine i težine, 15 i 18 cm (17 i 27g u floating varijanti) u poznatoj Savićevoj paleti boja. Što se tiče boja, bijela i pink za strijelke, meni su nekako najdraže boje za more, no siguran sam da će i ostale odraditi posao. Cijena bi trebala biti popularna, uostalom na drugo nismo niti navikli od Savage Geara. Osobno, jedva čekam da dođu na naše tržište, pa da uzmem još par komada, jer sam do sad naučio da se dobre stvari iz nekog čudnog razloga brzo prestanu proizvoditi (Savagear vratite nam Top Prey). Da ne bi bio krivo shvaćen, Surf Walker nije samo varka za strijelke, već i drugi morski predatori koji vole pokupiti površinca, tu će dobiti svoju priliku. Daniel Vignjević Dalien izvrsno je lovio lice i brancine na nju. Ne znam za Vas, ali meni osobno, to je hit varka za ovu godinu i mogli bi se oduševiti svi zaljubljenici u površinski ribolov na moru. U kombinaciji sa LT Sand Eel-om čini pobjednički tandem. Nedostaje im samo jedan dobar veliki vobler. No dok sam ja živio u tom uvjerenju, oni su ga napravili i to kako su ga napravili!?

3D Sand Eel Jerk Minnow

3D Sand Eel Jerk Minnow je 3D Line Thru Sand Eel sa paktom. Vobler će se raditi u dvije veličine, 175 i 145 mm i u težinama od 25 i 14 grama. 175-ica je slow floating, a 145-ica je suspending.

sand eel jerk minnow_1024x576

Imao sam prilike isprobati veću varijantu i meni je vobler ….ma reći da je fantastičan je premalo. Leti daleko zahvaljujući magnetic transfer weight sistemu, gdje se kod zabaca otežanje u valjkastom obliku pomiče prema repu varalice uz karakterističan čujni klik, kao da ste kvrcnuli u kamen iza sebe. Čim varka padne u vodu i počnete sa privlačenjem otežanje se vrati u prvobitan položaj i balansira varalicu. Dubina zaranjanja 175-ice je do 2 metra.

sand eel jerk minnow 2_1024x576

Možete je voditi ravnomjerno, možete je twichati, jerkati, možete sa njom sve što možete i sa nekim drugim puno skupljim  voblerima. Meni je fantastično vrijeme izranjanja, jer joj treba preko deset sekundi da se polako vrati na površinu mora, gdje leži cijelim tijelom. Zamislite te pauze kad lovite strijelke. Bit će potrebno štap vezati za tijelo, jer će udarci izbijati štap iz ruke, kad zaboravite da je varalica u moru. Nažalost ja nisam imao prilike upisati je na svom terenu, no kolege koji su je testirali na jugu ulovili su na nju više vrsta, dakle u lovnost nema sumnje. Za mene će biti prilike u zimskim mjesecima, kad uglavnom koristim voblere za ribolov strijelki. Manja suspending varijanta će bez sumnje rasturati brancine. Boje su standardne, a meni je dobra bilo koja, samo da je bijela, haha. Udice i ringove možda treba staviti za nijansu jače od onih koje dolaze sa njom, neće smetati radu voblera, a pomoći će u borbi sa velikim predatorima.

strijelka i mali sand eel_1024x576

Jedan prosječni morski špiner, ovim kompletom od tri varalice, trebao bi pokrivati manje više sve situacije u ribolovu sa obale, tako da moram dati veliki plus Savage Gearu, izgleda da slušaju ljude sa terena i prilagođavaju se njihovim/našim potrebama. Puno hvala Madsu i Dalienu na ustupanju testnih modela.  Koliko čujem, razvijaju se još neke stvari koje će ribolovcima na moru razgaliti srce, ali o tome drugom prilikom…