Esfishing – guma koja traži povjerenje

Na početku se moram odmah ograditi i upozoriti previše osjetljive…dakle ovo je prezentacija jedne kineske robne marke. Ako vas to smeta, sad je čas da prestanete čitati. Namjerno sam napisao prezentacija, a ne reklama. Istina, teško je odvojiti te dvije stvari, no autor teksta nije sponzoriran od dotične firme, sve proizvode je sam kupio i sam platio. Dakle, što se u narodu kaže…sam pao, sam se ubio 🙂 Cilj ovog članka je prenijeti kolegama po štapu informaciju o postojanju (dovoljno dobre) alternative i to je sve.

Sad kad smo to riješili, idemo dalje. Prvo nešto o samom proizvođaču. Esfishing je profesionalna tvornica silikonskih varalica iz Kine, koja postoji od 2005. godine. Imaju pogon od 5000 m2 i 20 zaposlenih inženjera. Proizvode za neke europske i američke kompanije te imaju vrlo ozbiljan pristup cijeloj priči. Prodaju varalice preko dva web shopa na aliexpress-u i prilično su popularni na francuskom, ruskom, talijanskom i nizozemskom tržištu, što nije zanemariva činjenica.

Zašto Esfishing?

S obzirom da trošim popriličan broj guma na godinu, jer lovim većinom u teškom kršu  pa bi me zbog toga na kraju sezone često hvatala nesvjestica kad bi napravio nekakvu rekapitulaciju, ukazala se je potreba za čim jeftinijom i kvalitetnijom zamjenom. Da se razumijemo, ja sam jedan od onih što vjeruju da jeftino i dobro ne idu zajedno. Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino……i točka. Keitech je proizvođač kojem sam vjerovao (vjerujem mu i dalje) i njihovi mamci su mi pokrivali 90% ribolova na slatkim i na slanim vodama. Kejtić nije preskup, ako kupujete par vrećica godišnje, no ja sam znao trošiti par vrećica po jednom ribolovu i kad bi se zbrojio na kraju sezone cifra je bila tolika da je se bojim napisati javno. Naravno, sad će netko reći da zadovoljstvo nema cijenu, povjerenje u neku varalicu također i bit će u pravu, ali tu se je hitno nešto moralo učiniti. Moj budžet je vapio za jeftinijom i jednako kvalitetnom zamjenom, ako je moguće uopće nešto takvo naći. Vođen time krenuo sam u potragu. Isprva sam mislio da ću problem riješiti sa jednim relativno novim brendom na našem tržištu koji se zove Crazy Fish. Gume su im zbilja jako pristupačne cijenom, dipane su (što je meni jako bitno) i lovne. No naše ribolovne trgovine imaju premalo modela i premalo boja tih istih modela, tako da nažalost ljubav nije dugo trajala. To je prvi razlog zašto sam odustao od njih…drugi puno važniji je da sam na jednom ribolovnom sajmu upoznao njihovog menagera za naše tržište. Bahatijeg stvora nisam u životu sreo, lik je apsolutni rekorder.

Onda sam počeo švrljati aliexpress-om i naletio na Esfishing. Asortiman mi se jako dopao. Proširio sam potragu i pročitao sve o njima na stranim ribolovnim forumima. Nisam našao niti jedan negativan komentar i to me je još više zaintrigiralo. Odlučio sam uzeti par paketića čisto za probu, jer će gubitak biti zanemariv ako proizvod neće vrijediti s obzirom na cijenu. Naručio sam nekoliko imitacija provjerenih modela zvučnih imena u ribolovnoj industriji, jer nažalost (ili na sreću) očito je teško napraviti nešto novo i originalno u ovoj branši, ako niste iz Japana. Usudio bih se reći da SVI “cjenovno pristupačniji brendovi” nekog kopiraju ili imitiraju…valjda je teško pobjeći od toga. Osobno sa tim nemam problema, neka to proizvođači „originala“ rješavaju ako hoće. Treba samo imati na umu da postoji mogućnost da dotična firma proizvodi i taj „originalni“ silikon, ako me razumijete 😉 Valja reći da nema Esfishing samo imitacije poznatih brendova,  ima ponešto i svojih modela.

Paketić je stigao kroz desetak dana, što je relativno brzo za paket iz Kine sa free poštarinom. Pakiranje im izgleda super, čak puno bolje od nekih razvikanijih proizvođača. Jasno piše da je silikon soljen i da je dipan. Kinezi su dobri trgovci, pa ako uzmete više od tri vrećice varalica, šalju vam jednu vrećicu gratis, po njihovom izboru, kao mali znak pažnje. Na vrećici jasno piše gift. Kupcu se tako nešto uvijek drago vidi.

Ok…pakovanje je super, ali skeptik u meni žudi opipati ono što je stvarno bitno. Silikon je mekan kao duša i kako se pokazalo kasnije, izdržljiv, odnosno traje više riba u odnosu na Keitech. Miris dipa je zbilja neodređen i ne mogu ga nikamo smjestiti. Nije smrdljiv, nije ni onako kemijski neugodan, kako smo navikli kod kineskih varalica. Sve je to ok, bitno je još samo kako će se svidjeti ribama i hoće li biti lovan, barem približno kao recimo Keitech. Jedva sam čekao isprobati rad u vodi. I nije zakazao. Prošla sezona je meni i kompi bila najbolja do sada što se ribolova smuđa tiče. Oba smo probili trocifrenu brojku i veliku većinu  riba smo ulovili na Esfishing silikonce.

Modeli koje sam namijenio bassu  su se također pokazali kao pun pogodak.

Lovili smo štuke, grgeče, somove, pastrve, mrene, bolene, brancine, šarune, plavice, ušate, pauke, kirnjice…

Nema grabežljive ribe koja ga je odbila. Uzimale su ga kao ekipa bonkase na rave partyima. Žao mi je samo što su moji morski ribolovi uglavnom noćni pa fotografije ispadaju jako loše, pogotovo kad puše bura i cijeli smo zabundani.

Naravno da smo naručili još hrpu toga i popunili asortiman modela i boja. Nemojte me krivo svatiti, ja ne želim tvrditi da su to sad čudesne varke i da su neka revolucija u svijetu ribolova. Ima puno boljeg, ali i puno lošijeg silikona na tržištu.

Sve je to stvar osobnog izbora. Ja sam u ove dvije godine druženja sa Esfishingom jednostavno stekao povjerenje u te varalice. Filozofija je jednostavna, kad se stekne povjerenje u nešto, to se baca češće i riba na to grize, jer ne može gristi na nešto što ne bacate. Nema tu tajni ni prevelike mudrosti. Uspio sam i kompu zaraziti tom gumom i koliko vidim, sve češće mu je “Es” na fotkama.

Što se budžeta sa početka priče tiče, on se nažalost nije popravio niti malo, ono što sam tu uštedio, potrošio sam negdje drugdje. Tako to ide u našem svijetu bolesnih 🙂

Situacija zahtijeva da spomenem neke od modela koji su mi se pokazali najboljim, a izbora zbilja ima puno.

Easy shiner – varka dijeli ime i oblik sa poznatim i odličnim Keitech Easy Shiner modelom. Prodaje se u veličinama od 3“, 4“ i 7“. Paletu boja varki pogledajte na njihovom webu. Keitech od 4“ mi je pokrivao najveći dio ribolova, no za neke situacije je bio premalen…..dok je onaj od 5“ bio prevelik….potrebnu sredinu sam našao u Es-u, koji iako je naveden kao 4“ ustvari je 4,5“, a to je taman ono što je meni trebalo. Usudio bih se reći da je lovan, ako ne više od originalnog brata, onda barem toliko. Najbolje mi se je pokazala bijela boja koja je dipana (za razliku od “originalnog” Keitecha), a uz to je i glow, što sam shvatio tek kasnije, jedne noći na moru. Ta glow priča vrijedi za sve Es varke u bijeloj sedefastoj boji. Nice touch…

Easy Shiner Shad – oblik dijeli sa japanskim Sawamura One Up Shadom. Nudi se od 2“ do 6.1“. U bijeloj glow boji nezamjenjiv je na moru u veličini od 2“. Vole ga sve grabežljivice, jedino šaruni ga ne vole, oni ga obožavaju.

Tip: dart glavica težine po potrebi i “mali bijeli” ribe love dan cijeli…tralalala

Swing Imapact Ring Shad – u 2“ odličan za grgeče i pastrve, a u 4“ ga smuđevi u sate kasne glođu ko bureke masne.

Ima široku paletu boja i sve rade u određenim situacijama. Ipak, bijela je nedodirljiva. Jedna od guma u koju imam najviše povjerenja.

Swing Impact Fat – 2,5“ i 4“. Vuče malo na Keitech-ov istoimeni model, ali je robusniji i sa većom pedalom. Veći odlično lovi štuke montiran na wormicu sa otežanjem i underspinom, dok je manji namijenjen ostrižu na jig glavici ili kao trailer nekom spinnerbaitu i swim jigu.

Drive shad – 4“ i 5“. Oblik sličan OSP Dolive Shad modelu. Meni nezamjenjiva bass guma. Na weightless montaži leti daleko, a bassevi ga očima ne mogu smisliti.  Imam valjda sve boje u 5“ veličini. Doslovno.

Nasty shad – 4″ je guma koju štuke udaraju bez presedana. U bijeloj boji i u kombinaciji sa underspinom donjela je nekoliko dobrih plasmana na pike tekmama prošle sezone. Isto tako kad smuđ traži jaču vibru ova guma radi razliku. Ima posebno mjesto u mojoj kutiji.

Moram spomenuti i njihov Soft Senko Worm u veličini od 5,3“, Dinger Worm u veličini od 5,5“, Wild Lizard, Hollow Frog i još hrpu toga što je namjenjeno protiv bassa i čemu ću se više posvetiti ove sezone.

Za tekuću vodu dobro mi se pokazao model Fish Canibal od 3“ i 4“ kao i FLK Minnow koji se radi od 1.6“ do 4“ i mi ga poznajemo kao Awarunu. Dok čitate ovaj članak vrlo je vjerojatno da je Es izbacio još poneku novu varku ili bar neku novu boju, jer noviteta ima gotovo na tjednoj bazi.

Još jedna zanimljiva stvar je što Es varke ne “puštaju boju”. Možete slobodno pomiješati kričave boje na jednom mjestu i ostaviti ih skupa, neće se prenjeti boja sa jednih na druge. Isto je i sa prirodnim bojama. Jedino bijelu držite posebno od svega. Također ako gume izvadite iz vrećice i stavite ih u plastične kutije one neće izgubiti dip (miris), što zna biti problem kod većine dipanih silikonaca.

ES radi i mamce za ice fishing, što meni trenutno nije interesantno, no s obzirom kakva je situacija sa klimom, možda će biti za koju godinu. Rade i worm udice, obične i sa texas otežanjem te jig glave za underspin, ali to molim preskočite za sad. Udice su jako loše kvalitete i jedna od 5 je upotrebljiva. Obećali su to popraviti.

Eto to je priča o Esfishing silikoncima. Ukažite im povjerenje i pružite im šansu, možda i Vama ostane lova za neke druge igračke. Ili nemojte, na Vama je. Bistro.

P.S. Znam da će me neki odmah u inbox pitati link za Es (jer je teško u tražilicu alija upisati esfishing, haha), pa da to odmah riješimo….dakle za one lijene 🙂

P.P.S. Ako ste vrijedan kupac kao ja i dobijete platinum status na Aliju, ES voli nagraditi sa malim popustom na krajnju cijenu, dobijete status VIP kupca i svako malo Vam sa gumama pošalju nekakav sitni darak. Jest da su njihove XXL majice naš M, no nije važno, dajte susjedinom klincu.